dieta wysokobiałkowa

Dieta wysokobiałkowa sposobem na szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów

Dieta wysokobiałkowa ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Tak naprawdę to każda źle zbilansowana dieta wiąże się z szeregiem niepożądanych skutków ubocznych, dlatego też tak ważne jest to, aby odchudzać się z głową. Prawidłowo przeprowadzona dieta proteinowa może przynieść wymierne korzyści, ale nie może być za bardzo restrykcyjna ani też trwać zbyt długo. Czym zatem charakteryzuje się dieta ze zwiększoną podażą białka i na co zwrócić uwagę przy jej prowadzeniu?

Pij shake wysokobiałkowy i chudnij

Stosowanie diety wysokobiałkowej jest skutecznym sposobem na stosunkowo szybkie pozbycie się zbędnych kilogramów, jednakże musi ona być prowadzona zgodnie z pewnymi zasadami. W przeciwnym razie może być z niej więcej szkód niż pożytku. Dieta białkowa została opracowana przede wszystkim dla osób zmagających się z nadwagą i otyłością. Opiera się na produktach zawierających białko, przy jednoczesnym ograniczeniu węglowodanów i tłuszczy. Okazuje się, że białko przyśpiesza przemianę materii o kilkadziesiąt procent, co z kolei przyśpiesza proces chudnięcia. Jednak należy pamiętać, że zbyt szybkie zrzucanie kilogramów nie do końca jest dobre.

W pierwszym tygodniu stosowania diety wysokobiałkowej można pozbyć się nawet pięciu kilogramów. Warto podkreślić, że pierwsze efekty widać już po kilku dniach. Dieta ta sprawdza się zarówno wśród osób odchudzających się, jak i sportowców. Białko stymuluje wydzielenie hormonu wzrostu, który usprawnia proces spalania tkanki tłuszczowej oraz zwiększa przyrost masy mięśniowej. Jest ono niezębnym makroskładnikiem o właściwościach odbudowujących tkanki. Trzeba jednak stosować ją z duża dozą ostrożności i najlepiej pod okiem dietetyka czy też w porozumieniu z lekarzem. Dieta proteinowa nie powinna też trwać dłużej niż miesiąc. Jeśli chodzi o proporcje makroskładników w diecie proteinowej, to wyglądają one następująco:

• białko 2-2,5g białka na kilogram masy ciała
• tłuszcze 1-1,5 g/kg m.c.
• węglowodany 4-4,5 g/kg m.c.

Białko – gdzie je znajdziemy?

Białko znajdziemy w produktach takich jak mięso, ryby, jaja, mleko, twaróg, żółty ser i rośliny strączkowe. Zaletą tej diety jest to, że nie jest to głodówka, której towarzyszy ciągłe uczucie głodu. Tak naprawdę, podczas jej trwania nie odczuwa się nadmiernego łaknienia, gdyż białko pozostawia uczucie sytości na długi czas. Decydując się na dietę proteinową, trzeba pamiętać o przyjmowaniu sporej ilości płynów. Nie można także zapomnieć o codziennej dawce świeżych warzyw, które alkalizują kwasotwórcze działanie białka. Warto też pomyśleć o przyjmowania witaminowych suplementów diety. Unikać należy wszelkich produktów mącznych oraz zawierających cukier. Ponadto, ważne jest aby posiłki spożywać regularnie.

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *