Nadruk na odzieży firmowej – co powinieneś wiedzieć przed jego zrobieniem

Autor
koszulki-pod-nadruk

Czy wiecie, że nadruk na odzieży jest z nami dopiero od kilkudziesięciu lat? Wraz z popularyzacją noszenia t-shirtów marketingowcy odkryli nowe miejsce, gdzie można umieścić prawie niezauważalne przekazy promocyjne. Od drugiej połowy XX w. ubrania stały się płótnem, które można wykorzystać do promocji naszej marki. Jakie ubrania wybrać, aby przekaz ten był pozytywny?

Ubrania dla pracowników

W dużej ilości zawodów obowiązuje dress code. Czasem zasady ubierania powstały ze względu na charakter pracy, a czasem, aby tworzyć zespół i wyróżniać się na tle innych.

Nadruk na odzieży specjalistycznej

Niektóre zawody wymagają konkretnego stroju – kask, odblaskowa kamizelka i buty robocze to nieodłączne elementy każdego pracownika fizycznego. Jeśli prace wykonywane są na zewnątrz należy do tego dołączyć również kurtkę dobrej firmy zapewniającą zachowanie ciepła i wodoodporność, co gwarantują różne produkty firm sportowych np. brytyjska marka – Regatta. Takie rozwiązania gwarantuje bezpieczeństwo pracowników i mniejszą ilość zwolnień chorobowych.

Nadruk na ich odzieży może spełniać tutaj kilka zadań.

Po pierwsze będzie to promocja firmy, ponieważ jeśli będzie miała miejsce udana inspekcja, osoba jej dokonująca za pewne wyrobi sobie pozytywne zdanie o przedsiębiorstwie.

Po drugie, w dużych inwestycjach prace budowlane mogą być wykonywane równocześnie przez kilka firm – dlatego warto zadbać o to, by pracownicy wiedzieli z kim współpracować i aby nie było nieporozumień, jeśli zostałby popełniony jakiś błąd.

Jeśli interesujesz się odzieżą roboczą, przeczytaj artykuł – „Ubrania odblaskowe na budowę. Co je wyróżnia?

Nadruk dla odzieży promocyjnej

Biorąc udział w warsztatach i pokazach często otrzymuje się koszulki lub torby, na których widnieje nadruk związany z firmą. Tak samo pracownicy reprezentujący dane przedsiębiorstwo będą ubrani w podobny strój, najczęściej pokazujący logo i nazwę firmy. W tym przypadku najlepiej jest zdecydować się na dobrą odzież w rozsądnej cenie.

W końcu, takie wydarzenia mogą mieć miejsce kilka razy w roku. Aby dobrze wybrać konkretne artykuły tekstylne powinno się rozejrzeć w ofercie różnych producentów np. Fruit of the Loom w swoim asortymencie ma wiele rodzajów ubrań z innymi właściwościami – i w zależności od tego możemy wybierać konkretne artykuły odzieżowe.

Na jakie elementy powinno się zwrócić uwagę zamawiając nadruk na odzieży?

Materiał

Niezależnie od tego, kto będzie nosił ubrania, na których został wykonany nadruk powinniśmy się zastanowić, jaki materiał wybrać. Najlepszym rozwiązaniem jest zakup odzieży wykonanej z naturalnych tworzyw. Wynika to z faktu, że bawełna i len są przyjazne dla naszej skóry, pozwalają jej oddychać oraz są wygodnym rozwiązaniem. Co więcej, zakup takich ubrań jest dużo lepszy niż w przypadku odzieży wykonanej z poliestry czy innych form plastiku, w których człowiek się poci przez brak jakiejkolwiek wentylacji.

Oczywiście należy podchodzić do zakupu z głową – jeśli zależy nam na wodoodporności wybierzemy pelerynę wykonaną z tworzywa sztucznego, ponieważ taki ubiór nie przemoknie. A decydując się na letnią koszulkę postawmy na ubrania umożliwiające oddychanie.

Gramatura materiału

Potocznie mówimy o grubości materiałów, co nie jest do końca poprawnym terminem. Bardziej pasuje tutaj – gramatura, czyli ile gram waży jeden metr kwadratowy danego materiału. Tkaniny dzieli się na cienkie, średnie oraz grube i w zależności od konkretnej części garderoby wybiera się odpowiednią „grubość”.

Porównując oferty różnych producentów możemy znaleźć bawełniane koszulki, które na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, ale różnić się będą właściwościami materiału. W zależności od splotu, grubości pojedynczych nitek oraz ich ciężaru możemy otrzymać pół-prześwitujące lub kryjące ubrania.

Kolor

Tutaj trzeba przyglądnąć się kilku kwestiom. Czy firma jest kojarzona z konkretną barwą? Jeśli tak zdecydujmy się na nią, aby utrwalić ten wizerunek w świadomości pracowników i innych osób, które napotkają nasze koszulki i bluzy.

Jeśli tylko w logo widnieje konkretny kolor mamy dużą większe pole do popisu. Należy jednak pamiętać, że napisy muszą być dobrze widoczne, w przeciwnym razie cała idea ubrań z nadrukiem nie będzie poprawnie zrealizowana.

Więcej porad modowych najedziesz na portalu – http://lubie.com.pl/

Przedstawiona grafika

To, co przedstawiamy na ubraniach, z nadrukiem powinno godnie reprezentować firmę. Jeśli będzie to odzież robocza, nie musimy się wysilać i tworzyć niepowtarzalnych projektów. Wystarczy zmieścić tam dobrze dopasowane logo, tak aby było widoczne.

Inaczej można postąpić, jeśli chcemy wypromować firmę na różnego rodzaju wydarzeniach. Aby wybić się z ponad tłumu dobrze jest stworzyć ciekawy graficznie projekt pokazujący charakter firmy. Najczęstszym zagraniem jest nadruk z dwóch stron koszulki, gdzie jedna przedstawia tradycyjne logo, a druga może być bardzo kreatywna.

Branża

Nie każdy zawód może sobie pozwolić na popularne przy ubraniach z nadrukiem t-shirty. Na szczęście oferta jest na tyle duża, że każda organizacja od firm budowlanych, przez korporacje high-tech, po luksusowe hotele, powinna bez problemu znaleźć ubrania i metodę nadruku odpowiadającą ich oczekiwaniom.

Metody znakowania

Haft komputerowy

To jedna z ulubionych metod znakowania. Wyróżnia się możliwością zaaplikowania jej na materiałach o różnej grubości – koszulki, koszule czy polary, wszędzie można zastosować tą metodę. Polega na wyhaftowaniu loga przez komputer. Do jej zalet należy szeroki wybór kolorów nici, możliwość zastosowania na większości tkanin, długa trwałość, zachowanie koloru oraz niski koszt przy wykonaniu dużej ilości sztuk. Niestety oprócz długiej listy plusów trzeba też wskazać, że nie każde logo będzie mogło być odwzorowane,ponieważ te o dużej ilości szczegółów nie będą możliwe do wyszycia .

Naszywka

Tutaj naszycie nie jest robione na odzieży, tylko na dodatkowym kawałku materiału. Takie rozwiązanie warto zastosować, gdy decydujemy się na personalizację grubych kurtek lub polarów. Naszywki można wybrać w wielu postaciach:

  • haftowane,
  • sublimowane,
  • elastomerowe,
  • laserografika
  • oraz metki sublimowane.

Tłoczenie

To ciekawa forma znakowania, ponieważ polega na wytłoczeniu materiału otaczającego napis. Jest odporna na pranie i ścieranie, ale przy małej ilości sztuk koszt wyprodukowania matrycy jest wysoki.

Druk sitowy

Tutaj wtłacza się farbę w materiał, dzięki czemu napis staje się jednością z danym artykułem, więc mamy zachowaną wysoką trwałość kolorystyczną i odporność na ścieranie. Takie rozwiązanie jest idealne przy drukowaniu na koszulkach i innych zwiewnych ubraniach. Natomiast w wadach możemy wyróżnić ograniczoną ilość kolorów oraz fakt, że każdy kolor potrzebuje osobnej matrycy.

Termotransfer plastizolowy

W swoim wykonaniu jest zbliżony do druku sitowego – również daje małą możliwość doboru koloru oraz matryce muszą być budowane pod każdą użytą barwę w projekcie. A różni się tym, że tutaj nadruk tworzony jest na specjalnym nośniku, który jest zgrzewany w materiał. Rezultatem tego jest idealnie gładko przyklejona grafika.

Termotransfer plastizolowy z odblaskiem

W wielu branżach wymagane jest noszenie odzieży odblaskowej, co niektóre firmy mogą wykorzystać na swoją korzyść. Oprócz zapewnienia bezpieczeństwa pracownikom, takie ubranie może być formą promocji. Wykorzystuje się tutaj tą samą metodę co w przykładzie powyżej, ale dzięki wykorzystaniu odpowiednich farb mamy nadruk z odblaskiem.

Termotransfer cyfrowy

Działa na podobnych zasadach co transfer plastizolowy, ale pozwala na wykorzystanie dowolnej palety kolorów, co więcej można korzystać z skomplikowanych grafik, decydując się na ten rodzaj nadruku.

Nie można pominąć kilku minusów, które wiążą się z wykorzystaniem tej metody. Po pierwsze drobne elementy będą obrysowane tak zwaną – „aplą”. Co prawda, wybiera się kolory, jak najbliższe do materiału koszulki, ale dla perfekcjonistów może to być problem. Drugą rzeczą jest to, że nie powinno się ich prać w wysokich temperaturach.

Sublimacja

Ta możliwość jest dostępna tylko, jeśli mowa o ubraniach poliestrowych w bardzo jasnych kolorach. Polega na wgrzaniu druku termotransferowego w koszulkę.

Jeśli dalej nie wiecie jak wybrać, sprawdźcie oferty różnych sklepów i porównajcie rezultaty wykonanych nadruków.

3/5 - (2 votes)
Kategorie artykułu:
Ubrania i buty

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *