Jak poprawić widoczność strony w Google?

Autor
pozycjonowanie

Osoby, które prowadzą własny biznes, robią wszystko, aby móc zaprezentować swoją ofertę jak najszerszej grupie odbiorców. Coraz więcej użytkowników poszukuje produktów i informacji o nich (a także o producentach) w internecie, a najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google. Co zrobić, aby strona naszej firmy była lepiej widoczna w Google? Szukamy odpowiedzi na to pytanie!

Dlaczego widoczność jest tak ważna

Odpowiedź w tym przypadku wydaje się być oczywista. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce Google, tym większa liczba odwiedzin naszej strony. Jeśli za jej sprawą sprzedajemy jakieś produkty, wówczas zwiększa się prawdopodobieństwo skutecznego pozyskania klientów. Jeśli natomiast nasza witryna zarabia na reklamach, reklamodawcy również chętniej będą zwracać się z ofertami właśnie do nas. Warto pamiętać, że internauci z reguły znajdują to, czego poszukują, w pierwszych pięciu wynikach wyszukiwania, dlatego nie muszą zagłębiać się w treści znajdujące się poniżej. Właśnie dlatego tak ważne jest pozycjonowanie, które pozwala być widocznym jak najwyżej.

Chcesz, aby Twoja strona znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google? Skorzystaj z oferty INTLE!

Co możesz zrobić samodzielnie?

Na początkowym etapie funkcjonowania strony czy sklepu internetowego, pewne działania mające na celu lepsze wypozycjonowanie będziemy robić na własną rękę. Co do nich się zalicza?

Poprawa tytułów stron

Każda z podstron powinna mieć inny tytuł, aby mógł widzieć go użytkownik. Zwracać uwagę należy także na długość – Google ucina go w okolicy granicy 60. znaków ze spacjami. Tytuł ma być więc krótki i przykuwający uwagę internauty.

Prowadzenie bloga a krytyka w Internecie – czy i kiedy negatywne wyrażanie opinii jest dozwolone? – Sprawdź!

Treści blogowe

Jeśli posiadamy sklep internetowy, warto prowadzić bloga, w którym będziemy umieszczać interesujące dla innych treści. Dzięki blogowi będziemy mogli umieszczać tam słowa kluczowe i odnośniki do produktów w naszym sklepie. Powiedzenie “content is a king” nie wzięło się znikąd. Google uwielbia treści, które odpowiadają na problemy i pytania użytkowników. A my sami w związku z tym uchodzić będziemy za ekspertów.

Nagłówki w treści

Gdy przygotowujemy treści blogowe pamiętajmy, aby one zawierały odpowiednio pogrupowane nagłówki. Google lubi dopracowany układ, a dzięki temu również nasi czytelnicy będą mieli ułatwione czytanie wpisów.

Dodaj swoją wizytówkę w Google

Użytkownicy, chcąc znaleźć informacje o Twojej firmie, na pewno będą szukać ich za pomocą Google. Warto przygotować wizytówkę w wyszukiwarce, dzięki której internauci dowiedzą się wszystkich najistotniejszych rzeczy o marce.

Czy warto zaufać agencji?

Jeśli nasza strona lub sklep internetowy przynosi już ciekawe zyski albo mamy środki, które możemy zainwestować, warto zdecydować się na oddelegowanie zadania pozycjonowania wyspecjalizowanej agencji. Wykona ona dla nas audyt, wyceni poszczególne rodzaje pracy, a następnie je wykona, dzięki czemu będziemy cały czas piąć się w górę lub utrzymywać na samym szczycie. Pozycjonowanie to proces ciągły, dlatego dobrze jest posiadać umowę na dłuższy okres czasu, co pozwoli nam czerpać korzyści nawet jeszcze przez jakiś czas po zakończeniu współpracy.

Rate this post
Kategorie artykułu:
Bez kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *