Pozycjonowanie i optymalizacja – czy to jest to samo?

Autor
pozycjonowanie i optymalizacja

Pozycjonowanie i optymalizacja – te słowa pojawiają się szczególnie często wśród osób, które prowadzą biznes w sieci, na przykład sklep internetowy. Czym są? Stosowane są bowiem wymiennie. Czy rzeczywiście to jest to samo? Odpowiedzi na te pytania mogą przysporzyć problemów osobom niezorientowanym, dlatego ułatwiamy to zadanie.

Co to jest SEO?

To skrót angielskiego Search Engine Optimization, które tłumaczone jest jako optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. To szereg działań, które mają na celu poprawienie widoczności w wynikach organicznych w wyszukiwarce. Optymalizację podzielimy na dwa typy – treściową oraz techniczną. Ta pierwsza ma na celu stworzenie takich treści i takie opublikowanie ich na prowadzonej stronie internetowej, aby jak najlepiej łączyła się z zapytaniami, które użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Z kolei zadaniami technicznej optymalizacji jest sprawienie, aby witryna ładowała się jak najszybciej i dobrze prezentowała treść na ekranie różnych urządzeń.

Zastanawiasz się dlaczego Twój sklep internetowy odwiedza niewielu klientów? Postaw na pozycjonowanie! Pomogą Ci w tym specjaliści pracujący w INTLE!

Jakie są działania SEO?

Agencja, która będzie zajmować się działaniami SEO dla naszego biznesu internetowego, wykona kilka rodzajów prac. Przede wszystkim przeprowadzi audyt SEO, czyli przeanalizuje stronę pod kątem znalezienia ewentualnych błędów. Pokazuje on, w jakim kierunku wykonywać potrzebną analizę techniczną. Następnie dobrane zostaną słowa kluczowa i sprawdzona zostanie ich konkurencyjność. Optymalizuje się również kod strony i struktury witryny, a także planuje odpowiedni profil linków.

Optymalizacja kodu i struktury witryny internetowej

Jest to przygotowanie strony do standardów W3C, które podają wytyczne programowania stron, aby poprawnie wyświetlały się użytkownikom i zachowywały dostępność na różnych urządzeniach To także stworzenie optymalnej hierarchii nagłówków, meta tagów i przyjaznych adresów URL.

Artykuły blogowe – jak publikować zgodnie z prawem? – Dowiesz się tego z naszego artykułu!

Optymalizacja profilu linkowego

Ustawiane są tu parametry jakościowe serwisu i linków przychodzących, liczby linków oraz domen przychodzących, a także zakotwiczenie linków oraz ich umiejscowienie i adresy URL do których prowadzą.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to czynności, które mają na celu podniesienie pozycji strony w rankingu dla danych fraz kluczowych. Jest ono zależne od optymalizacji, bowiem umożliwia ona dostosowanie poszczególnych elementów witryny, które zwiększą jej widoczność dla robotów wyszukiwarki – najczęściej Google, bo to ona jest najpopularniejszą spośród wszystkich.

Pozycjonowanie zawiera w sobie SEO

Obok opisywanej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, pozycjonowanie zawiera w sobie takie elementy jak linkowanie, content marketing i analityka.

Linkowanie

Znane również pod pojęciem link building, polega na pozyskiwaniu linków umieszczanych przez aktywnych użytkowników, którzy interesują się tematyką strony. Umieszczanie komentarzy z linkiem to tylko jedno z rozwiązań. Należy pamiętać, że takie w różnych miejscach nie zawsze zostaną opublikowane przez moderatorów. Innym sposobem jest opłacenie artykułu sponsorowanego. Wyjściem niejako pośrednim jest natomiast publikacja tekstów na własnych zapleczach, które odsyłać będą do strony, na której wypozycjonowaniu nam zależy.

Content marketing

To tworzenie wartościowej treści która będzie angażować użytkowników oraz promowanie jej. Treść nie oznacza jedynie słowa pisanego. Może to być obrazek, infografika albo wideo.

Analiza zachowań

Efekty muszą być regularnie mierzone i na ich podstawie należy wprowadzać zmiany, aby nieustannie dążyć do pozycjonowania na jak najwyższym poziomie.

Rate this post
Kategorie artykułu:
Bez kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *