Pięć kroków do dobrego nadruku na ubraniach firmowych

Autor
jak zrobić projekt koszulki firmowej

Dziś rynek pracy jest zdecydowanie inny niż jeszcze kilkanaście lat temu. Pracodawcy rywalizują ze sobą o specjalistów i dbają o swoich podwładnych zdecydowanie bardziej niż wtedy, gdy bezrobocie w Polsce sięgało nawet 20 procent. Właściciele firm i osoby zarządzające przedsiębiorstwami starają się więc zapewnić pracownikom jak największy komfort pracy. To może przełożyć się na zyski dla firmy – te wymierne, związane z wydajnością, ale i niepoliczalne, obecne w głowach pracowników. Podobnie jest z ubraniami firmowymi – przedsiębiorcy coraz częście decydują się na projekt na koszulką czy bluzę z logo.. Z jednej strony odzież robocza może pomóc w wygodnej pracy, z drugiej, jeśli podwładni będą je zakładali także po godzinach, będą reklamować firmę wśród rodziny czy znajomych. By tak się jednak stało, trzeba wykonać na odzieży firmowej odpowiedni nadruk. Przygotowaliśmy pięć kroków, które doprowadzą do takiego rezultatu. Dowiedz się jak zrobić projekt koszulki czy innej części odzieży firmowej z nadrukiem.

Jak zrobić projekt koszulki? Krok 1 – decyzja o wielkości projektu

Na firmowych koszulkach, polarach czy bluzach można nadrukować w zasadzie wszystko. Obecne metody znakowania odzieży pozwalają zarówno na to, by nanieść na nich niewielki napis czy znaczek – tak zdobi się na przykład czapki z nadrukami , jak i na to, by zadrukować powierzchnię ubrania dokładnie odwzorowanym zdjęciem. Przed zamówieniem znakowanych ubrań firmowych należy więc zdecydować o tym, co chcemy na nich umieścić, i wybrać odpowiednią wielkość nadruku.

Jak zrobić projekt na koszulkę? Najczęściej na ubraniach firmowych pojawia się logotyp firmy, czasami uzupełniany jej nazwą. Niektórzy idą dalej i dołączają do tego hasło promujące przedsiębiorstwo, inni nawet dużą reklamę firmy, będącą kalką z plakatów promocyjnych. Warto pamiętać, że w przypadku większości metod nadruku im jest on większy, tym droższy. W dodatku może ujemnie wpłynąć na przewiewność ubrania – jak w przypadku termotransferu. Czasami warto więc zachować umiar, ograniczyć projekt na koszulkę i poprzestać na wyraźnym logotypie.

Projekt na koszulkę – krok 2: ustalenie kolorów na nadruku

Zanim zamówisz wysokiej jakości koszulki Fruit of The Loom, trzeba wziąć też pod uwagę kolor przygotowywanego nadruku. Logotypy niektórych firm wykorzystują bowiem całą paletę barw. Robiąc projekt własnej koszulki w takim przypadku trzeba zastanowić się, czy na pewno chcemy je wszystkie dokładnie odwzorować na ubraniach. Jeśli bowiem logo zawiera wiele kolorów i jest bardzo szczegółowe, znacznie ograniczymy sobie w ten sposób pole manewru przy wyborze techniki znakowania. Na tym etapie problemem ponownie może być cena za nadruki na koszulki firmowe – choćby w przypadku sitodruku zwiększa się wraz ze wzrostem liczby kolorów. Rozwiązaniem może być jednokolorowy nadruk logo. Warto też pamiętać, że będzie lepiej widoczne, kiedy będzie kontrastować z kolorem firmowej odzieży.

Jak zrobić projekt koszulki i nie tylko? Krok 4: wybór materiału

Dobry projekt na koszulkę to nie wszystko. Kolor odzieży jest ważny, ale z punktu widzenia jakości nadruku niezwykle istotny jest także materiał, z jakiego zostanie ona wykonana. Zdecydowanie najpopularniejsze są ubrania bawełniane, z którymi radzi sobie znakomita większość metod znakowania odzieży. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku włókien sztucznych i syntetycznych. Ważna jest struktura materiału – na przykład polar da się ozdobić w zasadzie tylko za pomocą haftu komputerowego lub naszywki. Ograniczenia związane z charakterystyką materiału ograniczają pole manewru przy projektowaniu nadruku.

Krok 4: Decyzja o nakładzie

Projekt na koszulkę gotowy? Czas zdecydować o wielkości zamówienia. Choć ubrania firmowe często kojarzą się wręcz z taśmową produkcją, wcale nie jest to reguła. Każda firma zamawia liczbę sztuk dopasowaną do swoich potrzeb. Oczywiście wielkie koncerny stawiają na dziesiątki tysięcy ubrań ze swoim logo, ale na znakowaną odzież mogą sobie pozwolić także ich znacznie mniejsi konkurenci. Możliwe jest zamówienie już kilkudziesięciu sztuk ubrań, a nawet koszulek czy bluz znakowanych indywidualnie. Wówczas trzeba jednak zwrócić uwagę na właściwości metody znakowania odzieży – niektóre są opłacalne tylko przy wyższych nakładach.

Krok 5: Wybór odpowiedniej techniki nadruku

Już doskonale wiesz jak zrobić projekt koszulki z nadrukiem. Cztery wymienione powyżej kroki prowadzą nas właśnie do wyboru odpowiedniej techniki nadruku. By podjąć odpowiednią decyzję, trzeba rozważyć wszystkie powyżej przedstawione aspekty. Jeśli już zdecydujemy, że interesuje nas logo o konkretnym wymiarze i kolorach, nadrukowane na wybranym rodzaju materiału w sprecyzowanej liczbie sztuk, można dobrać do tego metodę znakowania odzieży. Nadmienimy tylko, że do najpopularniejszych należą: sitodruk, sublimacja, termotransfer, haft komputerowy i drukl cyfrowy.

Masz wątpliwości czy warto stawiać na ubrania firmowe z nadrukami? Pozbądź się ich – sprawdź nasz artykuł o metodach promowanie biznesu za pomocą koszulek: https://www.gorlice.info.pl/2020/08/28/jak-reklamowac-sie-za-pomoca-koszulek-firmowych-najlepsze-pomysly-na-promocje-firmy/.

1/5 - (3 votes)
Kategorie artykułu:
Ubrania i buty

Komentarze

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *