fbpx

Co wybrać – pozycjonowanie czy AdWords?

Autor
pozycjonowanie

Promocja w internecie to coraz popularniejszy sposób reklamowania się przez różne firmy. Dla marek, które w swoich działaniach postawiły na sieć WWW (na przykład sklepy internetowe), reklama AdWords w wyszukiwarce Google to jedno z najskuteczniejszych rozwiązań, by dotrzeć do klienta. Doświadczeni gracze wiedzą, że mogą korzystać z reklam Google Ads (AdWords) lub pozycjonować swój portal. Co jest lepszym rozwiązaniem? Szukamy odpowiedzi!

Szukasz firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem oraz tworzeniem reklam AdWords na wysokim poziomie? Skorzystaj z oferty INTLE!

Co to jest pozycjonowanie?

Jest to cykl działań, które mają na celu zwiększenie widoczności konkretnej strony w bezpłatnej części wyników wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie opiera się na trzech filarach:

  • content marketingu, czyli tworzeniu wartościowych treści, przede wszystkim z perspektywy klienta, ale także samego pozycjonowania;
  • optymalizacji strony internetowej, czyli stworzeniu strony przyjaznej i przejrzystej dla użytkownika, a także czytelnej dla robotów Google’a;
  • linkbuildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych odnośników z zewnętrznych portali, które odsyłają do naszej strony.

O naszej pozycji decydują algorytmy Google’a, które obliczają ją na podstawie wielu nieustannie zmieniających się czynników. Dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że nie są one wszystkie oficjalnie podane, co sprawia, że pozycjonowanie jest nieustanną pracą.

Artykuły blogowe – jak publikować zgodnie z prawem? – Sprawdź!

Co to są Google Ads?

To z kolei, jak sama nazwa wskazuje, reklamy. Możemy wyróżnić sporo rodzajów, jednak najbardziej popularną jest wciąż jej najstarsza odsłona, czyli linki sponsorowane, które opatrzone są hasłem “Reklama”, dawniej żółtym, później zielonym, a obecnie szarym. Pokazują się one ponad naturalnymi wynikami wyszukiwań.

Co daje lepsze efekty?

Na to pytanie nie można jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ odbiór ten może być traktowany subiektywnie. Warto jednak pokazać, jak działają te dwa rozwiązania na poszczególnych płaszczyznach.

Natychmiastowość efektów

Uruchamiając kampanię mamy pewność, że reklamy pojawią się błyskawicznie, do kilku godzin od jej rozpoczęcia. Kampanię możemy optymalizować, zatrzymywać i ponownie uruchamiać. W przypadku sezonowych akcji, działania mogą zostać podjęte od razu i nie wymagają wcześniejszych żmudnych przygotowań.

Trafienie z przekazem

Google Ads daje możliwość wybrania docelowych odbiorców. Wskazać możemy także zasięg terytorialny kampanii, godziny jej wyświetlania czy produkty, które aktualnie chcemy sprzedawać. Dzięki temu znacznie przyspiesza to możliwość przejścia klienta na naszą stronę.

Unikanie reklam

Z drugiej jednak strony, użytkownicy bardzo często omijają płatne – reklamowane – linki. To sprawia, że mimo iż posiadają wyłożone na tacy miejsca na samym szczycie, w które powinni kliknąć i się udać, oni zjeżdżają niżej, do naturalnych wyników wyszukiwania. To tak zwane banner blindness, zjawisko już w dużym stopniu udokumentowane.

Naturalność

To właśnie sprawia, że żmudna praca nad pozycjonowaniem popłaca, ponieważ wyższe miejsce w wynikach organicznych może sprawić, że użytkownik pomijający reklamy, trafi właśnie na nasz link.

Trwałość efektów

Efekty kampanii pozycjonowania trwają nawet po jej zakończeniu, dzięki czemu hasła, na których skupiliśmy się, nadal będą pojawiać się wysoko, choćbyśmy pracę nad nimi już zakończyli. Pozycja będzie się powoli obniżać, jednak nie zniknie od razu z pierwszej strony. Efekty również są mierzalne i możemy kontrolować pozycję także po zamknięciu działań.

Czy można połączyć Google Ads oraz pozycjonowanie?

Tak! Badania pokazują, że użytkownicy widząc link zarówno w wynikach sponsorowanych, jak i organicznych, wybierają któryś z nich, a bardzo często oba.

Rate this post
Kategorie artykułu:
Bez kategorii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.