fbpx

Zaczynamy treningi. Stepper i inne proste ćwiczenia

Autor
stepper efekty po miesiącu

O swoje ciało warto dbać w każdym wieku. Jednym z najważniejszych kroków w kierunku wymarzonego wyglądu i dobrego samopoczucia jest aktywność fizyczna. Regularne ćwiczenia kształtują sylwetkę i silną wolę, która jest konieczna do walki ze zmęczeniem i znużeniem treningami. W dodatku wysiłek wyzwala w organizmie endorfiny. Stepper, rower stacjonarny, orbitrek – mięśnie można ćwiczyć na różnego rodzaju przyrządach. Podpowiadamy, jak rozpocząć treningi.

Wyznaczony cel ćwiczeń

Na początku ćwiczeń szczególnie ważne są dwie kwestie. Pierwsza to cel naszych wysiłków. Dzięki niemu powinno być łatwiej o motywację. Wyznaczenie jasno określonego celu pomoże jednak również zdefiniować plan treningów. Na inne ćwiczenia powinny postawić osoby, które chcą schudnąć, a na co innego zwrócić uwagę ci, którzy pragną rozwinąć lub “wyrzeźbić” konkretne partie mięśni. Druga ważna sprawa to trzymanie się planu, czyli przede wszystkim regularność. Nawet najbardziej intensywny wysiłek nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli będzie podejmowany tylko okazjonalnie. 

Urządzenia na początek treningu

W podjęciu aktywności fizycznej może pomóc zaopatrzenie się w przyrządy do ćwiczeń. W końcu sprzęt stojący bezczynnie w mieszkaniu będzie niczym wyrzut sumienia, dlatego już sam jego widok powinien przypominać o ćwiczeniach.

Stepper – kalorie spalane „na schodach”

Jednym z najprostszych urządzeń do ćwiczeń jest stepper. To przyrząd, który znajduje się w większości siłowni i salonów fitness, w mniejsze steppery bez problemu można też zaopatrzyć własny dom. Sprzęt ten składa się z dwóch platform, na których wykonujemy ruch podobny do wchodzenia po schodach.

Dlaczego warto postawić na stepper? Efekty po miesiącu mogą być widoczne – to urządzenie pozwala przede wszystkim rozwinąć mięśnie łydek i pośladków, ale angażuje również górne partie ciała. Regularne ćwiczenia pozwolą spalić sporo kalorii i cieszyć się bardziej smukłym i jędrnym ciałem.

Rower stacjonarny i orbitrek

Nieco bardziej zaawansowanymi, chociaż nadal prostymi urządzeniami do ćwiczeń są rowery stacjonarne oraz orbitrek. Zalety tego pierwszego sprzętu to możliwość spokojnego treningu i łączenia go z innymi zajęciami – na przykład czytaniem czy oglądaniem telewizji. Rower stacjonarny angażuje przede wszystkim nogi. Równomierne zaangażowanie wszystkich mięśni zapewni orbitrek. Przy wykonywaniu ćwiczeń na tym przyrządzie, które przypominają nieco marsze z kijkami do nordic walking, aktywujemy mięśnie nóg, rąk oraz korpus. Efekty treningów na orbitreku powinny być widoczne jeszcze szybciej niż w przypadku gimnastyki na stepperze.

Ćwiczenia bez sprzętu

Urządzenia do ćwiczeń z pewnością pomogą się zmobilizować, ale nie są konieczne do rozpoczęcia treningów. Istnieje mnóstwo zestawów ćwiczeń, do których wystarczy zwykła skakanka albo same dobre chęci i zaangażowanie. Przysiady, pompki, a zwłaszcza bieganie – na naszą sylwetkę korzystnie wpływają niemal wszystkie formy aktywności.

Intensywny trening to nie wszystko

Jeśli będziemy prawidłowo użytkować rower stacjonarny, orbitrek czy stepper, kalorie powinny być spalane z łatwością. Osoby, które rozpoczynają ćwiczenia, nie powinny jednak przesadzać z intensywnością treningów. Najlepiej stopniowo zwiększać obciążenia i wydłużać zajęcia. By prawidłowo zadbać o swoje zdrowie, właściwy trening należy też poprzedzić odpowiednią rozgrzewką, ze szczególnym naciskiem na ćwiczenia rozciągające. W realizacji celu naszych ćwiczeń z pewnością pomoże również zbilansowana dieta. Musi zapewnić nam siły do treningów, ale nie powinna obfitować na przykład w niezdrowe przekąski.

5/5 - (11 votes)
Kategorie artykułu:
Sport i ćwiczenia

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.