Ile trzeba zapłacić za sklep internetowy w 2022 roku?

Autor
Ile trzeba zapłacić za sklep internetowy w 2022

W ostatnich latach usługi projektowania stron www znacząco podrożały. Jest to szczególnie widoczne w sektorze tworzenia sklepów internetowych, których ceny w zaledwie kilka sezonów wzrosły nawet o kilkaset procent. Czy początkujący przedsiębiorca lub mała, rodzinna firma mają dziś szansę zlecić projekt sklepu online bez zaciągania kredytu na ten cel? Okazuje się, że tak. Warto jednak zdawać sobie sprawę, co składa się na koszt sklepu internetowego, by lepiej móc porównywać ze sobą cenniki poszczególnych firm.

Co ma wpływ na cenę sklepu internetowego?

Jest wiele czynników, które wpływają na łączny koszt zaprojektowania i wdrożenia sklepu online. Wśród nich warto wymienić:

  • rodzaj platformy – przedsiębiorca ma obecnie do wyboru kilkanaście wiodących rozwiązań, od całkowicie darmowych po te płatne. Różnią się one od siebie funkcjonalnościami i szybkością działania, a także możliwościami, jakie dają. Przed podjęciem decyzji o wyborze oprogramowania warto porównać ze sobą wiodące rozwiązania, rozważyć wszystkie za i przeciw, przetestować wersję demo. Platforma powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb firmy i sprzedawanych przez nią towarów lub usług – dlatego nie warto szczególnie sugerować się opiniami przedsiębiorców z innego sektora, bowiem to, co jest dobre dla nich, nie musi być dobre dla kogoś innego
  • szablon – obecny wybór szablonów dla każdej platformy jest niezwykle bogaty. W wielu przypadkach dostępne są szablony darmowe, które oczywiście pozwalają obniżyć koszt stworzenia sklepu. Z reguły mają one dość minimalistyczną i mało zróżnicowaną estetykę, przez co bardziej wymagający przedsiębiorca będzie jednak wolał skorzystać z płatnych rozwiązań. Istnieje też możliwość stworzenia szablonu od podstaw, wg wskazówek przekazanych firmie projektowej przez przedsiębiorcę
  • moduły – każda platforma udostępnia podstawowe moduły niezbędne do prowadzenia sprzedaży. Za rozwiązania dodatkowe trzeba często dopłacić. Ile? To oczywiście zależy od modułu i jego popularności. Może się zdarzyć, że moduł, którego potrzebuje przedsiębiorca, jeszcze nie został stworzony i to firma projektująca sklep będzie musiała opracować go od podstaw. Takie rozwiązanie wpłynie oczywiście na łączną cenę usługi.

Cena stworzenia sklepu internetowego w wersji podstawowej, gotowego do prowadzenia sprzedaży, zaczyna się od ok. 5-6 tys. zł. Koszt będzie rósł wraz ze stopniem zaawansowania, ilością indywidualnych rozwiązań i unikatowością szablonu.

Komu zlecić wdrożenie sklepu internetowego?

Bez wątpienia projekt i wdrożenie sklepu online warto zlecić wyłącznie profesjonalistom mającym już ugruntowaną pozycję na rynku. Część przedsiębiorców chce rozpocząć sprzedaż internetową możliwie jak najniższym kosztem – ta grupa dość często szuka zleceniobiorcy poprzez rozmaite portale aukcyjne lub pośredniczące, kierując się w wyborze oferty najkorzystniejszą ceną. Nie jest to dobry kierunek. Może okazać się, że takie rozwiązanie będzie w dłuższej perspektywie bardzo kosztowne.

Sklep zaprojektowany przez niedoświadczoną osobę, szukającą dopiero zleceniodawców i kuszącą ich niskimi cenami, prawdopodobnie nie będzie tak funkcjonalny, jak ten wdrożony przez profesjonalistów z bogatym portfolio i setkami rekomendacji. Owszem, dzięki płatnemu szablonowi takie rozwiązanie może prezentować się nienagannie, problemy z funkcjonalnością mogą jednak wyjść dużo później, gdy już upłynie gwarancja wykonawcy i przedsiębiorca zostanie z problemem zupełnie sam. W wielu przypadkach tanie sklepy, zaprojektowane i wdrożone najniższym kosztem, okazują się w dłuższej perspektywie studnią bez dna wymagającą stałych inwestycji i łatania kolejnych błędów. Lepiej więc zainwestować w sklep internetowy raz a dobrze, niż później przez lata borykać się z problemami technicznymi.

Przed zleceniem projektu warto upewnić się, co wchodzi w skład wykupionej usługi. Czy firma oferuje szkolenie z obsługi sklepu? Czy proponuje swojemu zleceniodawcy bezpłatne poprawki? W jakim czasie zleceniobiorca zobowiązuje się dostarczyć klientowi gotowe rozwiązanie, czy określa to wprost w umowie? To wszystko ma ogromne znaczenie i decyduje o tym, czy zaproponowana przez firmę cena jest zasadna. Wspomniane udogodnienia i wiele więcej oferuje agencja interaktywna Medialake, której ofertę można zobaczyć tutaj: Medialake.pl.

Decydując się na współpracę z doświadczonym zleceniobiorcą, przedsiębiorca ma znacznie większe szanse na to, że jego sklep będzie cechował się odpowiednią funkcjonalnością, a przy tym bezawaryjnością, co przełoży się na przyszłe zyski.

1/5 - (1 vote)
Kategorie artykułu:
Finanse i prawo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *