W dzisiejszych czasach coraz więcej osób przekonuje się do zakupów przez internet. Nie musimy wychodzić z domu, w spokoju i domowym zaciszu możemy porównać ze sobą konkretne produkty i znaleźć np. odpowiedni rozmiar. Dodatkowo, jeśli po otrzymaniu przesyłki jednak zdecydujemy się ją zwrócić, w większości przypadków wystarczy odesłać ją na koszt sklepu. Dlatego właśnie coraz większa ilość przedsiębiorców decyduje się na otwarcie e-sklepu. Od czego zacząć i jakie kroki powinniśmy wykonać, aby otworzyć swój własny sklep internetowy?
1. Analiza rynku i konkurencji
Jest to jeden z najważniejszych kroków podczas tworzenia własnego sklepu, niezależnie od tego czy ma to być sklep stacjonarny czy internetowy. Kluczem do sukcesu jest trafienie na niszę i wyróżnienie się z tłumu innych firm. Aby udało nam się tego dokonać, musimy przeanalizować rynek i firmy konkurencyjne. Dobrze jest skupić się nie tylko na branży, ale także wyglądzie danego sklepu, obowiązujących w nim cenach, rodzajach promocji czy sposobie prezentacji produktów.
Szukasz pozycjonera? Wejdź na https://intle.pl/ – pozycjonowanie stron internetowych.
2. Opracowanie biznesplanu
Biznesplan stworzony w sposób realistyczny pozwoli nam uniknąć niepotrzebnych rozczarowań i niemiłych niespodzianek w przyszłości. Dobrze jest wypisać sobie główne cele i cele podrzędne, do których z czasem będziemy dążyć. Powinniśmy także wyliczyć koszta stałe i zmienne, a także ustalić przez jaki okres czasu jesteśmy w stanie dokładać do interesu.
3. Wybór prostej i chwytliwej nazwy oraz domeny
Wybór nazwy jest wyborem na lata, podczas których będziemy starali się budować świadomość naszej marki i starali się ją promować. Powinna być prosta do wymówienia i chwytliwa, ale także powiązana z branżą w której będziemy działać i dobrze się kojarzyła. Konieczne jest również sprawdzenie czy powiązana domena jest wolna. Mamy do wyboru domeny z końcówką .pl lub .com.pl.
Zamierzasz stworzyć własną firmę? Zapoznaj się z naszym artykułem pt. „Założenie i prowadzenie własnej firmy – w czym może nam pomóc biuro rachunkowe?” i sprawdź dlaczego warto korzystać z pomocy fachowców!
4. Zaprojektowanie wyglądu i UX sklepu internetowego
Wygląd strony internetowej to jedna z najważniejszych kwestii, na które zwraca uwagę klient odwiedzając nasz sklep. Jeśli nie będzie wyglądała profesjonalnie i intuicyjnie, nie będziemy mogli niestety liczyć na dużą sprzedaż. Estetyczne tło, prosta obsługa, intuicyjne menu i widoczne przyciski to podstawy w każdym profesjonalnym e-sklepie.
Wygląd sklepu internetowego jest w dużej mierze uzależniony od wybranego oprogramowania. Na jakie się zdecydować? Pomoże Ci w tym lektura kolejnego artykułu: https://www.gorlice.info.pl/2021/01/11/darmowe-platformy-e-commerce-jakie-sa-najwieksze-wady-i-zalety-takiego-rozwiazania/
5. Niezbędne formalności
Decydując się na założenie sklepu internetowego powinniśmy dopełnić wszystkich wymaganych formalności związanych z tworzeniem własnej firmy. Musimy zarejestrować działalność gospodarczą, zdobyć numer NIP, REGON, firmowe konto bankowe, a także wybrać właściwą siedzibę i zaktualizować wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, w którym dodamy zapis o handlu w formie elektronicznej.