fbpx

Konto biznesowe i konto dla twórców na Instagramie. Różnice i przeznaczenie

Autor
rodzaje kont na instagramie

Instagram to aplikacja będąca na rynku już od 2010, gdzie użytkownicy udostępniają swoje zdjęcia i wideo. Ze względu na różny cel publikowania treści, wyróżnia się 4 rodzaje kont na Instagramie: prywatne i publiczne oraz dla twórców i firmowe. W tym artykule szczegółowo omówimy te dwa ostanie. Portal jest nastawiony nie tylko na działania prywatnych użytkowników, ale również podmiotów fizycznych i znanych osobistości. Aplikacja daje narzędzia dla firm i twórców internetowych, wspomagające ich działania w sieci. Wynikiem tej polityki jest właśnie wprowadzenie typów kont.

Jak zmienić rodzaj konta na Instagramie?

Każdy użytkownik może w dowolnej chwili zmienić typ swojego konta, co daje swobodę działania. Wystarczy wejść w ustawienia i zakładkę konto, na dole pojawi się opcja zmiany rodzaju konta.

typy kont na instagramie

Konto firmowe Instagram

konto firmowe instagram

Źródło: https://antyweb.pl/jak-zalozyc-konto-firmowe-na-instagramie/

Instagram opisuje ten typ konta jako najlepszy dla sprzedawców detalicznych, firm lokalnych, marek, organizacji i dostawców usług.

Na początku aplikacja pyta o rodzaj działalności lub branżę usługową. W dedykowanej wyszukiwarce możemy odnaleźć interesującą nas frazę i ustawić jej widoczność lub brak na stronie głównej. Następnie wyświetla się zakładka kontakt, czyli możliwość wstawienia numeru telefonu, adresu e-mail, lokalizacji, dzięki czemu klienci mogą skontaktować się z przesięniostwem. Wizualnie dane pokazują się po wybraniu odpowiedniego przycisku na oficjalnym profilu. Potem pokazuje się opcja połączenia Instagrama z Facebookiem firmowym. Oprócz tego konto ma możliwość tworzenia postów sponsorowanych.

Konto firmowe ze względu na swoją specyfikę pasuje dla osób, które prowadzą sprzedaż lub świadczą odpłatne usługi. Należy pamiętać, że konto firmowe może obcinać nasze zasięgi z powodu dostępu do płatnych promocji. Jeśli chodzi o statystyki, to wyglądają one tak samo jak dla konta twórcy. Szczegółowe omówienie tej kwestii znajduje się w dalszej części artykułu.

Instagram podkreśla, że mając konto dla firm otrzymujemy dostęp do statystyk, możliwość dotarcia do swoich klientów przy pomocy promocji, opcję dodania przycisku kontaktu na swoim koncie.

Konto twórcy Instagram

typy kont na instagramie

Żródło: https://szybkielajki.pl/statystyki-na-instagramie/

Aplikacja opisuje ten rodzaj konta jako najlepszy dla osób publicznych, producentów treści, artystów i influencerów. Nie oznacza to jednak, że osoby prywatne nie mogą korzystać z tego konta. Z naszej analizy i obserwacji wynika, że profil twórcy będzie interesujący dla osób, które chcą prowadzić swoje media społecznościowe w sposób bardziej świadomy. Tym samym nie traktują narzędzia tylko i wyłącznie jako prywatnego pamiętnika do zapisu wspomnień i dzielenia się nimi z najbliższymi. Chcesz docierać do większej grupy odbiorców, ale nie masz aspiracji na być influencerem? To konto też jest jak najbardziej dla Ciebie. Daje możliwość sprawdzenia czy content, który tworzysz, jest dobrze odbierany i czy trafiają na niego osoby, które nie znają Twojego profilu.

Na początku, wybierając ten rodzaj profilu, aplikacja pyta o to, jaki rodzaj działalności twórczej prowadzimy. Do wyboru jest 41 kategorii. Po wybraniu odpowiedniej możemy zaznaczyć, czy ona ma się wyświetlać na profilu.

Jakie nowe możliwości otwierają się po przejściu na konto twórcy?

Dostęp do statystyk

To jedna z głównych zalet tego rodzaju konta. Wchodząc w tę opcję, a następnie statystyki mamy dostęp do różnych wykresów i tabel. Instagram nie dopracował jednak jednej rzeczy. Minusem jest fakt, że nie pojawia się analityka do postów, które zamieściliśmy wcześniej. 

Jakie rodzaje statystyk są dostępne? 

  • zawartość – porównanie publikacji ze względu na różne typy interakcji,
  • grupa odbiorcza – charakterystyka demograficzna odbiorców,
  • aktywność  – informacje o wyświetleniach i zasięgu.

Poznanie potencjału hashtagów

Przechodząc na konto twórcy masz już opcję zobaczenia statystyk każdego posta. Dzięki temu można w łatwy sposób zweryfikować, jakie treści są najbardziej pożądane wśród naszej widowni. Dalsza analityka pokazuje ilość wyświetleń z hashtagów, co oznacza współczynnik odbiorców, którzy znaleźli nasze zdjęcie po hashtagu. Weryfikując te informacje możemy nauczyć się, w jaki sposób hashtagować posty, aby przyciągały potencjalnych nowych obserwatorów. Widnieje tam też liczba reakcji, komentarzy, udostępnień i pobrań. Otwierając opcję zobacz statystyki, mamy możliwość podejrzenia ilości pobrań materiałów i ruchu pod postem.

Porównywanie postów

Przy pomocy 13 wbudowanych filtrów istnieje możliwość grupowania treści. Przykładowo wg aktywności, obserwujących, polubień, wyświetleń, komentarzy i zasięgu. Dodatkowo ustawia się okres publikacji, na których ma być wykonana analiza, od 2 lat do 7 dni. Kolejną opcją jest podział na grafiki i wideo. Pomocna jest też kategoria odwiedzimy profilu, dzięki której wybierzemy najlepszy post do reklamowania. 

Obserwowanie zasięgów i liczby wyświetleń

To podsumowanie 7 ostatnich dni. Znajdziemy tam podsumowanie aktywności fanów i porównanie ilości odwiedzin profilu w stosunku do tych z poprzedniego tygodnia. Współczynnikiem odkrywania profilu jest zasięg i wyświetlenia, jednak bez opcji filtracji wyników. 

Określenie grupy cech, która dominuje wśród obserwatorów

W tym segmencie znajdują się takie dane jak:

  • wzrost – wykres porównujący przybywanie i anulowanie obserwacji konta z wybranego dnia ostatniego tygodnia,
  • lokalizacja – gdzie najczęściej nasze treści są przeglądane,
  • przedział wiekowy obserwatorów w latach,
  • płeć obserwatorów,
  • obserwujący – poziomy aktywności z podziałem na pory dnia wg godzin i na konkretne dni tygodnia.

Opcje dodatkowe

  • szybkie odpowiedzi – okienko do komunikacji.

Tak samo jak w przypadku konta firmowego, istnieje ryzyko obcinania zasięgów z uwagi na mechanizm postów sponsorowanych.

Aplikacja podkreśla, że konto dla twórców daje bardziej zaawansowane statystyki, ma uproszczoną obsługę wiadomości i posiada elastyczne ustawienia profilu.

Konto Instagram. Statystyki a narzędzia zewnętrzne

Skoro statystyki są tak ważne, a Instagram oferuje je w ograniczonym zakresie, to czy istnieją inne narzędzia do analizy profilu? Odpowiedź brzmi: tak!

socialblade.com

To strona, na której poddamy analizie dowolne konto na Instagramie. Wystarczy, że wpiszemy nick. Zero rejestracji i sporo danych. Co prawda część opcji jest dostępna po wykupieniu płatnego abonamentu, ale używając wersji darmowej też dostajemy dawkę pomocnych informacji w 3 wariantach: ostatni tydzień, ostatni miesiąc, ostatnie kilka miesięcy. Najwięcej szczegółów dotyczy ostatniego miesiąca i tygodnia. Dane są prezentowane przy pomocy tabel i wykresów. Widać dzienny bilans polubień, obserwacji, zasięgów itp.

konto twórcy instagram
konto twórcy instagram
konto twórcy instagram
instagram statystyki
instagram statystyki

socialbakers – Instagram Tracker for Business

konto instagram statystyki

Aplikacja jest dostępna po rejestracji konta i udostępnieniu danych naszego profilu. Przy jej pomocy w wersji bezpłatnej można wygenerować takie dane, jak:

  • 6 najczęściej używanych hashtagów,
  • nasz pierwszy post w aplikacji,
  • liczba postów w każdym miesiącu,
  • najczęściej używane filtry do obróbki zdjęć,
  • po 3 posty z najwyższą i najniższą liczbą polubień.

Podane przykłady nie dają w pełni takich możliwości statystycznych jak zmiana typu konta na Instagramie. Mogą być jednak pomocne przy prowadzeniu swoich mediów społecznościowych.

Podobieństwa i różnice oraz przeznaczenie

typy kont na instagramie

Cechą wspólną obu typów kont, zarówno firmowego jak i dla twórców, jest dostęp do statystyk oraz ich wygląd. To narzędzie jest bardzo przydatne jeśli chcemy, aby nasze działania w sieci były widoczne poza kręgiem naszych znajomych. Podstawową różnicą jest możliwość umieszczenia informacji kontaktowych w koncie dla firm. Twórca ma tylko opcję dodania witryny internetowej. 

Pierwszy rodzaj konta będzie idealny dla przedsiębiorców bez względu na wielkość firmy. Drugi rodzaj konta to świetne rozwiązanie dla osób publicznych, influen serów i wszelkiego rodzaju twórców.

W celu promowania swoich działań na Instagramie nie musimy zmieniać rodzaju konta. Jednak dzięki temu mamy dostęp do narzędzi analitycznych i zyskujemy możliwość prowadzenia kampanii reklamowych na Instagramie.

Czujesz niedosyt wiedzy o Instagramie? Koniecznie zobacz: Zakazane hashtagi czyli jak nie ograniczać swoich zasięgów na Instagramie

5/5 - (1 vote)
Kategorie artykułu:
Elektronika

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.