PrestaShop

PrestaShop — czy to platforma e-commerce dla dużych marek?

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych z systemów e-commerce na świecie.

Powszechnie uważa się, że to system dla małych i średnich sklepów. Czy tak jest w istocie? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

PrestaShop a małe i średnie sklepy

Nie ulega wątpliwości, że PrestaShop jest bardzo często wybierany przez osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-commerce. Powód jest oczywisty. W swojej podstawowej wersji PrestaShop pozwala na samodzielne uruchomienie e-sklepu. Sprawę ułatwia ogromna społeczność — specjaliści PrestaShop, którzy dzielą się wiedzą i tworzą wiele przydatnych materiałów na temat tego systemu (np. Poradnia PrestaShop prowadzona przez firmę Jash Technologie). Dzięki temu początkujący sprzedawca może bardzo szybko “postawić” sklep i rozpocząć sprzedaż. Nie oznacza to jednak, że PrestaShop nie sprawdzi się w przypadku dużych sklepów. Wręcz przeciwnie — system ten ma bardzo wiele do zaoferowania takim markom.

PrestaShop dla dużych sklepów

Personalizacja

Bezpłatne systemy to nie jest coś, co kojarzy się z dużymi markami. Właścicielom tego typu sklepów zależy przecież na indywidualnych rozwiązaniach, zarówno graficznych, jak i funkcjonalnych. Czy PrestaShop oferuje to wszystko? Oczywiście! System ten posiada ponad 300 różnych funkcji. Co więcej — Presta to oprogramowanie typu open source. Oznacza to, że programista ma dostęp do kodu sklepu i może go dowolnie modyfikować. Dzięki temu w e-sklepie można wdrożyć niemal każde rozwiązanie. Elastyczność PrestaShop pozwala na ogromną indywidualizację — zarówno jeśli chodzi o design, jak i nawet najbardziej skomplikowane funkcje. Część z nich można wdrożyć dzięki gotowym modułom, np. integrację z zewnętrznymi systemami (integracja z hurtowniami, integracja metod płatności, dostawy, systemy rabatowe) oraz platformami (m.in. Allegro, Ceneo). Dodatkowo — wielu specjalistów tworzy własne, dedykowane moduły w przypadku indywidualnych potrzeb.

Skalowalność

Skalowalność to, w dużym uproszczeniu, możliwość rozbudowy systemu informatycznego w przypadku zwiększonego ruchu w sklepie internetowym lub zwiększenia ilości danych przesyłanych przez ten system. W praktyce oznacza to, że oprogramowanie PrestaShop rozwija się razem z rozwojem działalności. Na stronie Jash Technologie możemy przeczytać, że “skalowalność PrestaShopa jest bardzo dobra. To system, który może obsługiwać sklep każdej wielkości – przy małym sklepie zapewnia względnie niskie obciążenie serwera, dzięki czemu można go używać na pojedynczym koncie na serwerze obsługującym setki innych stron, przy większym jest skalowalny na porównywalnym poziomie, jak każda inna aplikacja”.

Nowe kanały sprzedaży

Duże marki bardzo rzadko ograniczają się do rodzimego rynku. Twórcy PrestaShop doskonale zdają sobie z tego sprawę. Właśnie dlatego system ten został przetłumaczony na ponad 40 języków. Dzięki temu duże sklepy na PrestaShop mogą rozpocząć sprzedaż o charakterze międzynarodowym. Ponadto, PrestaShop umożliwia sprzedaż wykraczającą poza klasyczny model e-commerce. System ten pozwala bowiem na stworzenie platformy B2B, marketplace, a także sprzedaż z możliwością odbioru osobistego, np. w sklepie stacjonarnym (tzw. click and collect).

PrestaShop — uniwersalna platforma e-commerce

PrestaShop cieszy się zaufaniem zarówno małych sklepów, jak i dużych, światowych marek. Jest to możliwe, ponieważ system ten jest elastyczny. Z jednej strony, początkujący właściciele sklepów chwalą PrestaShop za intuicyjność i łatwość obsługi. Z drugiej — duże marki cenią ten system za ogromne możliwości personalizacji oraz za rozwiązania wspierające sprzedaż.

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *