Aktywnie pozyskujesz klientów? A czy dbasz o tych, którzy już zrobili u Ciebie zakupy? Dowiedz się, czym jest obsługa posprzedażowa!

Autor
obsługa posprzedażowa

Lubisz wracać do miejsc które znasz? Uwierz, że Twoi klienci także! Tak samo jak wracasz do restauracji, które już raz przypadły Ci do gustu, tak samo chętnie kupujesz w sklepach, z których usługi byłeś zadowolony w przeszłości. Kreatywne podejście do obsługi posprzedażowej pomoże Ci wzmocnić ten efekt. Wystarczy, że zastosujesz jedną ze wskazanych propozycji. Za pomocą tych rozwiązań z pewnością zdobędziesz serca swoich klientów, którzy odwdzięczą się wiernością wobec Twojej marki. A wszystko to praktycznie zerowym kosztem! Jesteś zainteresowany? W takim razie zapraszam do lektury.

Zakup to dopiero początek…

Każdy klient jest ważny, jednak dopiero ten, który regularnie do Ciebie wraca, gwarantuje stabilność Twojego biznesu. Moment, w którym klient składa zamówienie to zatem początek sprzedaży. Tutaj właśnie pojawia się Twoja szansa – szansa na zbudowanie zaufania i wywołanie pozytywnych emocji. Nie przegap tej wyjątkowej okazji i zaskocz swojego klienta. Pamiętaj, wszystko, co dzieje się po złożeniu zamówienia jest obsługą posprzedażową – dostawa, opakowanie, kontakt w przypadku reklamacji – to tylko kilka ważnych aspektów, które mogą zadecydować o tym, czy klient kupi u Ciebie ponownie.

Potrzebujesz pomocy w obsłudze Twojego sklepu internetowego? Zajrzyj na intle.pl!

„Wszystko, co dzieje się po złożeniu zamówienia jest obsługą posprzedażową”

#Podziękuj

Być może wspomnę teraz o czymś, co jest dla Ciebie banalne…. ale zaryzykuję, bo wiem, jak często ten istotny element jest pomijany. Na pewno jest Ci bardzo miło, gdy ktoś dziękuje Ci za przysługę. A czy Ty dziękujesz swoim klientom za dokonanie zakupu? Jeżeli tak, brawo Ty 😉

Jest to drobnostka, dzięki której możesz z powodzeniem rozwijać swój biznes! W przypadku jeżeli jeszcze nie stosowałeś tego zabiegu – nic się nie martw, to przecież bardzo proste. Na początek wystarczy krótki e-mail lub karteczka włożona do paczki z zamówieniem.W ten zaskakująco prosty sposób wpłyniesz na pozytywny wizerunek Twojego sklepu!

#Personalizuj

Wysyłając wiadomość do swojego klienta, spersonalizuj przesłaną treść. Wykorzystaj imię podane w zamówieniu! To dla Ciebie za mało? Pójdź o krok dalej, poproś swojego klienta o podanie daty jego urodzin. Gdy ją otrzymasz, nie zapomnij o wysłaniu do niego życzeń tego dnia, wraz z kuponem rabatowym. Uwierz mi, to działa.

Artykuły blogowe – jak publikować zgodnie z prawem?” Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj nasz artykuł!

#Daj coś od siebie

Czasem niewielka rzecz potrafi sprawić dużo radości. Prowadzisz drogerię internetową? Dorzuć do zamówienia próbkę kosmetyku. Wysyłasz paczkę w okresie przedwielkanocnym? Wrzuć do przesyłki kilka świątecznych łakoci. A może zaprojektujesz swoją serię zakładek do książek lub magnesów na lodówkę? Sprawisz, że klient częściej będzie spoglądał na Twoje logo, a tym samym lepiej zapamięta Twoją markę. Czasem wystarczy zwykła ulotka z 5-procentowym rabatem, by klient wrócił do Twojego sklepu. Upiecz dwie pieczenie na jednym ogniu – przypomnij w tym miejscu o możliwości obserwowania Twojego profilu na Facebooku czy Instagramie.

„Zaprojektuj swoją serię gratisowych zakładek lub magnesów, które sprawią, że klient częściej będzie spoglądał na Twoje logo, a tym samym lepiej zapamięta Twoją markę”

Potrzebujesz kolejnego pomysłu na wykorzystanie Twojej kreatywności w temacie obsługi posprzedażowej? Zadbaj o wyjątkowe opakowanie przesyłki. Stawiaj na bezpieczeństwo produktów. Z tym nie można dyskutować, jednak cała reszta zależy od Twojej inwencji. Kawałek kolorowego celofanu, wstążka czy dekoracyjna bibuła, sprawią, że Twoja przesyłka stanie się wyjątkowa. Tak niewiele wysiłku, a tak wiele korzyści:

po pierwsze, klient zapamiętuje Twoją przesyłkę, a rozpakowując zamówienie, przepełniony jest pozytywnymi emocjami,
po drugie, oferta Twojego sklepu kojarzona jest z idealnym pomysłem na prezent, po trzecie, wszyscy chętniej dzielimy się w mediach społecznościowych tym co ładne i estetyczne – atrakcyjne opakowanie to szansa na zwiększenie liczby zdjęć z produktami naszej marki, a tym samym na samoistną reklamę.

Nie jesteś przekonany? Zobacz na własne oczy

Na urokliwe opakowania postawiła drogeria internetowa Kosmetykomania.pl. Do zamówień dorzucają także logowane krówki i papierowe torby. Wejdź na Instagrama, wpisz w wyszukiwarkę „kosmetykomania”, a następnie sprawdź oznaczenia profilu – wśród zdjęć pojawia się bardzo dużo ujęć ładnych paczek. Działa? Działa! A czym Ty zaskoczysz swoich klientów? 😉

#Sprawdzaj zadowolenie

Na pewno jest Ci bardzo miło, gdy znajomi pytają Cię: jak się miewasz, jak minął weekend… a czy Ty pytasz swoich klientów o to, czy są zadowoleni z zamówienia? Czy sprawdzasz satysfakcję swoich konsumentów? To istotny punkt w procesie sprzedażowym, ponieważ z wielu opinii możesz wyciągnąć cenne wnioski, które mogą wskazać Ci dalszy kierunek rozwoju sklepu.

W zbieraniu opinii pomoże Ci program Opinie Konsumenckie Google, który jest w pełni zautomatyzowany i dostępny dla wszystkich e-sklepów. Więcej o tym programie pisaliśmy tutaj.

#Program lojalnościowy

Dobrym pomysłem jest stworzenie przejrzystego programu lojalnościowego. W przypadku oprogramowania Shoper jest to bardzo proste – przygotowano do tego gotowe rozwiązanie. Określ swoje warunki i przelicznik wydanych złotówek na punkty. Każdy klient, po zarejestrowaniu i dokonaniu zakupów, będzie miał doliczoną odpowiednią liczbę punktów.
(Więcej o programie lojalnościowym Shoper dowiesz się tutaj)

”Stwórz przejrzysty program lojalnościowy.

Dbanie o obsługę posprzedażową jest naprawdę łatwe, jeżeli wykorzystasz do tego dostępne funkcjonalności platformy sprzedażowej. Często wiele etapów tego procesu można zautomatyzować, tak jak np. opinie konsumenckie, podziękowania za złożenie zamówienia czy personalizację maili. Zastanawiasz się, na które propozycje się zdecydować? Dopasuj je do osobowości swoich klientów, a także do tego, co kupują! Wiem, że znasz ich najlepiej – na pewno wybierzesz dobrze!

5/5 - (1 vote)
Kategorie artykułu:
Finanse i prawo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *